est / eng

Skip to: Menu | Main content

Mile Marker SEC12000 kontroll

Hilisem parandus:
Määret reduktorisse mitte niipalju panna kui siin õpetuses sai kirjeldatud. Põhjuseks on üliraske vabajooks vintsil. Piisab, kui reduktori detailidele käte vahel määret peale/vahele määrida ja üleliigne ära pühkida.

Vajalikud tööriistad:
*10mm võti
*4mm kuuskant
*6mm kuuskant
*Lapik kruvikeeraja
*Näpitsad

Määrdeained:
*Valvoline Ceramic Paste
*Punane Multi Purpose Grease NLGI-2
*Euro-Lub Gearfit EP "vintsimääre"

Hooldeinterval:
*Vähese kasutuse korral 2 korda aastas

Võtame uue Mile Marker SEC12000 vintsi ja kontrollime ta seespidiselt üle. Samu võtteid saab kasutada ka lihtsalt vintsi hoolduse juures, siis lisandub veel eelnevalt vana määrde väljapesemine ja puhastus. Reduktori detailide pesuks sobib kas diisel või bensiin ning harjade pesuks Valvoline elektroonikakomponentide puhastus spray. Eelnevalt võib olla vajadus kinni jäänud harjad lahti leotada ohtra WD40'ga, nii juhtub kui ei määri vintsi harjasid.

Võtame kõigepealt lahti reduktori poolse otsa. Eraldub see kasutades nr.4 kuuskant võtit. Pildil nähtav kogus määret on piisav, kui kasutada NLGI-2 punast määret (kasutage kujutlusvõimet, et see määre on punane pildil). Vana vintsi hooldamise korral kasutada NLGI-2 punast määret, mis on hea nakkeomadusega ja eriti hästi vett hülgav. SEC12000 kohta peab mainima, et reduktorid nägid head välja (loe: tummised) ja hammasrattad ei loksunud oma pesades. Töö oli täpne ja võib täitsa uskuda, et see ka kestab.

Pildil reduktori keskmine ülekanne. Ülekandeid eraldab plastist/pabediidist seib.

 

 

 

Reduktori korpus. Lülitamine toimub pika poolpöördega (180 kraadi), mis peaks tagama korraliku hambumuse ja kerge lülitatavuse.

 

 

Peseme osad ilusti puhtaks. Vähemalt meie pesime, sest otsustasime US&A poolt sisse topitud määrde asendada spetsiaalmäärdega Euro-Lub Gearfit EP. Nimetame seda edaspidi siis spetsiaalseks "vintsimäärdeks".

 

 

Mõnusalt puhtad reduktori osad, just nii nagu vaja, et nad uue määrdega sisse määrida.

 

 

 

Vaade siis reduktori hammasratastele. Vasakul pool kõige pooli poolsem esimene ülekanne, siis teine ja viimasena paremal kolmas. Seibid käivad ülekannete vahel.

 

 

Reduktori siduri hammasvöö ja aktiveerimiskang.

 

 

 

Vasakul pool sidur vabajooksu peal ja paremal sidur korpusega ühendatud asendis.

 

 

Reduktor koos spetsiaalse vintsimäärdega. Enam vähem niipalju aitab küll. Ühest tuubist saab kusagil kaks korda hooldada või siis kahele vintsile piisava koguse määret.

 

 

Vintsi põskedel või jalgadel, kes kuidas neid kutsub on korralikud terasest saaled, mille pind on kaetud tefloni laadse materjaliga. Jätab hea mulje küll.

 

 

Eemalda mootor, keerates lahti kaks pikka polti nr.10 padrunvõtmega. Poldid lahti, siis tõmba mootor otsast ja koputa otsakaas lahti harjade poolelt. Kontrolli üle harjaplaadi kinnitus (ettevaatust! jälgi juhtmeid keeramisel) ja vooluklemmi poltide kinnitus. Õnnestus kõiki natuke peale pingutada. Aga ole ettevaatlik!

 

Nüüd eemalda mootori ankur. Tõmba ta lihtsalt välja. Natuke meelitamist ja ongi käes. Seejärel eemalda põsk poolist. Uuel vintsil sai olemasolev määre saale pealt ära pühitud ja asemele pandud NLGI-2 punane määre.

 

Määrdega liialdada pole vaja. Tee sama ka teise poolega.

 

 

 

Võta välja pidur ja vajadusel puhasta tööpinnad, et haakumine parem oleks. Pidur tuleb välja, kui ta maha keerata. Selleks võib vaja minna suuremat lapikut kruvikeerajat ja näpitsaid. Näpitsatega hoia kinni pikka kuuskant veovõlli ja kruvikeerajaga keera pidur maha ja meelita ta pooli seest välja. Kokku pannes kasutasime Valvoline keraamilist pastat, mis on mõeldud määrima aeglaselt pöörlevaid suure koormuse all olevaid detaile.


Kasutasime ka sedasama keraamilist määret harjade määrimisel, kuna temaga võib määrida ka mittemetallseid osi. Määre on hea nakkevõimega ning kuumataluvusega, mis annab lootust, et ehk ta seal harjade ja harjapesade vahel ka püsib. Teise alternatiivina sai kaalutud ka vasemäärde kasutamist, aga proovi mõttes sai seda keraamilist määret kasutatud.

 

Lõpuks võid nüüd oma vintsi kokku tagasi komplekteerida. Lisana kasutasime mootori panekul hermeetikut mõlemas otsas, et takistada otsest vee juurdepääsu. Hingama peaks ta jääma läbi trumli, kuna trumlil puuduvad tihendid. Tihendite puudumine on ka ehk ainus miinus antud vintsi juures. Aga seda saab kompenseerida tihedama hooldusega. Juhtme kinnituspoltidele on soovitav keerme peale tõmmata kerge vasemäärde kiht, et edasine elu kergem oleks.