est / eng

Skip to: Menu | Main content

Jeep vahekastid

Kõik on ketiga ja alumiiniumkorpusega. NP "New Process" ja NV "New Venture", üks ja sama tootja, ainult erineva nime all.

NP207: "Command-Trac", pideva nelikveoga vahekast,  2.61:1

NP207 on alumiiniumist ja välimuselt sarnane NP231. Kasutab 21 nuudist sisendit käsikäigukastiga ja 23 nuudist sisendit automaatkäigukastiga. Väljund ette on juhi poolel. Aeglusti ülekanne on 2,61 ja tava on 1.00.

Kasutus
NP207 kasutati esmalt aastal 1987. Seda kasutati Cherokee (XJ), '84.-'87.
NP228/NP229: "SELEC-Trac"

NP228/229 olid esimesed "SELEC -Trac" vahekastid, hiljem tuli NP242. Mõlemad NP228 ja NP229 pakuvad tagavedu, pidevat difriga nelikvedu High vahemikus ja osalise tööajaga nelikvedu Low reziimis. NP228 kasutab avatud diferentsiaali 4WD Fulltime High reziimis, NP229 kasutab viskosidurit 4WD Fulltime High reziimis. Mõlemad lukustavad difri Low reziimis. High reziimis vahekasti lukku ei saa panna.

NP228 pakuti 85-'87 XJ Cherokees.

NP228/229 kasutab kahte erinevat moodust valikute tegemiseks. Vaakum solenoid või kangiga lülitus High või Low vahemikus.
NP231: "Command-Trac", osalise tööajaga, 2.72:1
Valem: 2HI - 4HI - N - 4LO

Uusi versioone NP231'st nimetatakse NVG231 või NV231 mis tähistab New Venture Gear. NV231 HD mudel on kasutusel mõningates ZJ mudelites. HD vahekastid olid kasutusel näiteks versioonides, kus oli tellitud ka raskema treileri vedamise pakett, mida sai ainult V8'ga.

21 ja 23 nuudine sisend võllil. 23 nuudine versioon on käigukastiga AX-15 ja 21 nuudine versioon on käigukastiga AX-5 ja BA 05/10. Väljund ette on juhipoolel. Madal vahemik on 2,72 ja kõrge on 1.00.

Et teha 21 nuudine sisend 23 nuudiseks, siis ei ole vaja muud kui sisendvõll ära vahetada. Osakood on #5300-6085.

Kasutus
Alates 1988 NP231 on kasutatud Cherokees (XJ), Comanches (MJ) ja (YJ). Grand Cherokee (ZJ) alates selle valmimisest. Uus Wrangler (TJ) kasutab NP231, kuid selle väljund taha on natuke erinev - võimaldab kardaani välja võtta selliselt, et õli ei hakka lekkima.

NP231 on pikk vahekast lühikese teljevahe jaoks. Seetõttu on Wrangleritel ka probleeme vibratsiooniga ja kiirelt kuluvate kardaaniristidega, eriti kui veel sõidukit on ka tõstetud. NP231'le on saadaval lahendusi, mis vahetab välja tagumise kardaani väljundi libisevalt nuudilt flantsile ning seeläbi saab kasutada taga pikemat kardaani. Tõsiselt suure tõste puhul on ka olnud juhuseid, kus peale suuremat hüpet kardaan on libiseva nuudi otsast lihtsalt ära tulnud või on liiga järsk nurk vahekasti ära murdnud. NP231 vahekasti on saada ka 4.0:1 aeglustisuhe.
NP241: osalise tööajaga, 2.72:1 s
Valem: 2HI - 4HI - N - 4LO

Alates umbes 1987 on 231/241 seeria standardina kohe Jeep, Dodge ja Chevrolet maasturite küljes.Tegemist on kerge vahekastiga, kuna korpus on õhuke. See on ka samas viga, sest tuleb ette purunemisi. Aeglusti suhe on hea kõrge 2.72:1 ning ülekanne on ketiga ette.

Täpne identifitseerimine:

Tagaküljel on 2" läbimõõduga sile plaat. Kinnitus käigukasti külge on 6 poldiga, mis on ringi kujuliselt paigutatud. Jeep ja Dodge on omavahel vahetatavad. Chevy versioon ei ole vahetatad Jeep või Dodge vahekastiga, sest Chevy on 90 kraadise offsetiga ehk need 6 polti on keeratud 90 kraadi nihu.
Klune-V Extreme aeglusti on sobiv neile vahekastidele.
Slip-Yoke Eliminator:

Ehk libiseva nuudi eemaldamine tagumise kardaani väljundilt. Komplektid selleks on saadaval.

Sisendvõll:

Enamasti kasutusel 23 nuudine naissoost sisendvõll.

Mõned Dodge 1 Ton truckid kasutavad 29 nuuti, kuid nad on üsna haruldased.

GM uus protsess 241
:

Aastal 1988, on see vahekast standard GM maasturitel. Enne seda võis seda vahekasti leida standardina 1 Ton truckide alt. Enamusel on väljund ette paremalt poolt, ehk kõrvalistuja poole pealt, kuid on ka erandeid. Chevy NP241 on varustatud 27 nuudise sisendvõlliga või 32 nuudise võlliga. TH350, 4L60E või 700R4 käigukast, seal on 27 nuuti. TH400 või 4L80E trans või 5 käiguline manual, seal on 32 nuuti.

Ülekande valits:

Sõltuvalt käigukastist on lihtne pikendada või lühendada valitsa vardaid. Lõigates jupi vahelt või lisades vardale toru vahele.
NP241OR: "Rock-Trac, 4:1

NP241OR "Rock-Trac" on kasutusel Rubicon paketis Wrangler TJ ja JK.

Vahekast on võimeline taluma koormusi, mida toodab Cumminsi Turbo Diisel ning on üldse üks tugevamaid vahekaste, mida Jeep'le on paigaldatud.

NP242: "SELEC-Trac", täis-või osalise tööajaga, 2.72:1
Valem: 2HI - 4HI (P / T) - 4HI (F / T) - N - 4LO

NP242 on alumiiniumist ja kett-ülekandega. Uuemad on NVG242 või NV242.

Veojõud jagatakse kastis ette 48 ja taha 52 (48/52). Võimalik on ülekanne ka lukustada, nii et veojõud jaotub võrdselt nii ette kui taha. Väljund ette on juhipool (vasakul).

Kasutus
NP242 on kasutatud Grand Cherokees (ZJ) ja Cherokees (XJ).

NP/NV247: FULL-TIME


Ei leidnud täpset ajalugu, kasutatakse Jeep Grand Cherokee 1999-2002, populaarne swap NP/NV247 koos NP242.

NP249: FULL-TIME
Valem: 4HI - N - 4LO

Kasutatakse Jeep Grand Cherokee 1994-2002. Enne 1996 aasta toodetud kastidel ei lukusta aeglusti vahekasti lukku, seega on see kõige ebapopulaarsem. Nõrgaks kohaks on viskomuhv, mis kipub väsides mitte läbi libisema ja tirib esisilda pidevalt kaasa. Märku annab endast näiteks parklas manööverdades kui poob jooksu kinni. Ehituselt on tugevam kui 241 ja 242, tänu tugevamale ketile ja planetarile. Seega kellel plaan ainult maanteel võimsa mootoriga (kuni 400hp) ja tavalise rehviga mürada, siis nende jaoks on sellest kastist küll ja küll.